Kleine vogeltjes, kangaroes en zon!

12 oktober 2014 - Canberra, Australië

Zoals je aan de foto's wel kunt zien heb ik de afgelopen twee weken weer genoeg mooie dingen mogen zien hier. Doordeweeks vermaak ik me prima met mijn stage waarvoor ik heel veel tijd in de botanische tuin door mag brengen. De eerste camera heeft zijn resultaat al opgeleverd, de predator was goed in beeld gebracht door de camera dus dat bied goede hoop voor de rest van het onderzoek. Afgelopen week ben ik ook voor het eerst (heel vroeg!) mee geweest om de vogeltjes te ringen, het is wel extra mooi om ze dan zo dichtbij te kunnen bekijken. En een ander bijkomend voordeel is dat rond het vroegere tijdstip de kangaroos en wallabys volop te bewonderen zijn in de botanishe tuin.

De zoektocht naar een nieuwe kamer is geslaagd, volgend weekend verhuis ik naar een kamer die wat dichter bij het stadscentrum en de universiteit ligt. Hopelijk ga ik me daar ook vooral wat meer thuis voelen.

Dit weekend ben ik naar Sydney afgereisd, en je raad nooit wie ik daar tegenkwam.. weer diezelfde verdwaalde Nederlanders. ditmaal zonder hippie camper, maar wel in een zeer hippe buurt. Kings Cross is een levendige uitgaansbuurt van Sydney :). We hebben ons in ieder geval prima vermaakt op de hotelkamer en het meest positieve was dat de ligging ten opzichte van de stad (opera house etc) en bondi beach zeer gunstig was. Met het heerlijke warme weer gisteren de nodige toeristenkiekjes gemaakt bij het opera house en de harbour bridge om vervolgens de rest van de dag op het strand rond te hangen. Vandaag nog even snel Bondi Beach bekeken natuurlijk voordat ik weer op de bus terug naar Canberra moest. Een korte maar krachtige kennismaking met Sydney.

1. Marja:
    12 oktober 2014
    ziet er allemaal gezellie uit en wat leuk dat je de nederlanders weer bent tegengekomen........leuke foto's,......en ben blij voor je dat je al nieuwe woonruimte gevonden hebt,wens jou een fijne nieuwe week daar,xxm
  2. Ineke van rijsbergen:
    12 oktober 2014
    Wat leuk om weer te lezen en zien dat het goed met je gaat!
    Geniet er maar lekker van! Stoer dat je daar in het verre Australie je mannetje staat! Knap,hoor!
    Lieve groetjes,XXX
  3. Eline Mulders:
    17 oktober 2014
    Hee topper!
    Super om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en om op deze manier jouw avonturen te kunnen volgen! Ik vind het vooral mooi dat je zegt dat je zoveel tijd in de botanische tuinen MAG doorbrengen. Want wat is dit een enorm mooie kans! Geniet lekker van alles daar, houdt ons op de hoogte en ik hoop dat je nieuwe huis aan zal voelen als een 'thuis'! :)
    Dikke knuffel uit Holland!
    XXXX