Red Centre

11 februari 2015 - Alice Springs, Australië

Het eerste deel van de reis zit erop. De afgelopen dagen was ik op rondreis in het Red Centre om Kata Tjuta, Uluru en Kings Canyon te bezoeken. De vlucht van Sydney naar Alice Springs liet al zien hoe uitgestrekt het Red Centre is, en de busrit van Alice Springs naar Uluru bewees dat nog eens. Een groots uitgestrekt gebied dat heel bijzonder is, zeker als je de dichtbevolkte Nederlandse landschappen gewend bent. We hadden een leuke (kleine) groep van zes mensen en wat Aziaten (met ieder selfiestick) die alleen aansloten bij het bezoeken van Uluru. De reis was begeleid door Adventure Tours, en die maakten hun naam meer dan waar door het feit dat tot twee keer toe de bus het begaf en vervangen moest worden voor een nieuwe. Gelukkig heeft het onze reis niet in de weg gestaan en konden we alles volgens programma doen.

De eerste dag zijn we gaan wandelen bij Kata Tjuta. Het was een prachtig landschap, heel bijzonder. Het tijdstip van de dag was wat minder wijs uitgekozen omdat het met 42 graden eigenlijk wel te warm was om actief te zijn. Uiteindelijk de dag rustig afgesloten bij de zonsondergang bij Uluru. De tweede dag zijn we voor zonsopgang begonnen met de wandeling rondom Uluru. Het was een prachtig gezicht om van dichtbij de rots te zien en de kleur te zien veranderen tijdens zonsopkomst. Die middag was het weer een flink stuk rijden richting Kings Canyon. Kings Canyon vond ik persoonlijk nog mooier dan Uluru. Tijdens de wandeltocht verscheen het ene mooi landscap en vergezicht na het andere. Ook was er meer leven qua hagedissen en vogels te zien. De afgelopen dagen heb ik in ieder geval ook weer heel veel mooie foto's kunnen maken. Vandaag tijdens het wachten op mijn vlucht naar Darwin heb ik dan ook nog fijn kunnen nagenieten van het eerste deel van mijn trip. Op naar Darwin en Kakadu NP.

1. Ineke van rijsbergen:
    11 februari 2015
    Nog heel veel plezier van het laatste stukje in Australië! Geniet er maar lekker van! X
  2. Marja:
    11 februari 2015
    wat zul jij een mooie tentoonstelling kunnen houden met al die prachtige foto's .......blijf nog maar ff genieten van alles xxm