Tijd voor vakantie!

5 februari 2015 - Canberra, Australië

Zaterdag is het dan zover, tijd voor vakantie! De maand januari is voorbij gevlogen. Vooral door de drukte op stage de laatste weken natuurlijk. We zijn heel druk geweest met analyses en ik moest ook de laatste dingen qua veldwerk (vegetatieopnames en cameravallen) optijd af hebben. Inmiddels is het broedseizoen van de Ornaatelfjes ook al zo goed als afgelopen. Omdat ik het niet druk genoeg zou hebben de laatste weken moest ik voor mijn laatste week nog maar even van plek wisselen. Al mijn spullen en computer verhuisd, want ze hadden mijn plek echt nodig voor de nieuwe studenten (de ruimte waar ik zat is nog steeds niet vol). Het leukste was nog wel dat ze een dag voor ik weg zou gaan uit het kantoortje mijn naamplaatje nog op de deur geplakt hadden.Gisteren dan écht de laatste meetings gehad op de uni hier. Heb mijn tijd nog hard nodig om alles gewassen, ingepakt en opgeruimd te krijgen. En dan vrijdag nog lekker naar de BBQ waar ik iedereen nog een laatste keer kan zien.

Het was maar goed dan dat ik de laatste keer voor mijn medicijnen op een zaterdag naar het ziekenhuis moest. Zo ging er tenminste niet nog een werkdag verloren. Het was ook erg fijn dat het op zaterdag een stuk rustiger was op de afdeling vergeleken met vrijdag. De behandelingen zelf zijn gelukkig allemaal wel goed gegaan, maar het is een hoop gedoe met de rekeningen gezien zowel het ziekenhuis en de verzekering eigenlijk niet weten te communiceren over hoe en wat.

Met de studenten van de uni nog een gezellige Australia Day BBQ gehad, een onvergetelijke crêpe-party gedaan en gezellig bij de mandalay bus gegeten. Ja eten is hier wel het hoofdthema van ieder evenement.

Ik heb een fijne tijd gehad hier en heel veel geleerd. Er heeft een water dragon op mijn rug gezeten, ik heb genoeg kolonisten van Catan gespeeld voor de rest van mijn leven, de paaseitjes liggen zelfs in Nederland niet zo vroeg in de winkels als hier (1 januari al!), de zomer is hier in geen jaren zo koud geweest als dit jaar, en de kat kan nu heel goed naar Nederlandse commando's luisteren.

1. Ger Rijsdijk:
    5 februari 2015
    Een welverdiende vakantie toegewenst. Maak er een mooie en leuke tijd van.
  2. Eline Mulders:
    5 februari 2015
    Fijn om te horen dat je zo'n goede tijd hebt gehad Down Under! Ga lekker genieten van je welverdiende vakanie, pas goed op jezelf en tot heeel snel weer!! Liefs, Xxx

P.s . Neem de kat gewoon mee als souvenir joh, als ie nog in je koffer past! ;)
  3. Ineke van rijsbergen:
    5 februari 2015
    Een hele leuke vakantietijd nog en lekker genieten!
    Hier is het -2 graden,dus met 17 scheelt dat toch 19 graden!
    Zal weer fijn zijn je te zien! Schiet nu al lekker op!
    Dikke knuffel tante Ineke X
  4. Marja:
    5 februari 2015
    goed om weer wat van je te horen ,nu lekker relaxen en genieten van down under ,en dan zien we je binnenkort weer in nederland als je beetje "geluk" hebt in wit nederland dus truien boven in de koffer hahahaha veel plezier nog en tot gauw, groetjes van oma en mij