Walking in a winter wonderland

29 december 2014 - Canberra, Australië

De tijd vliegt voorbij. 12 december was het alweer de tweede keer dat ik naar het ziekenhuis moest voor mijn medicijnen. De "home in the hospital" was over de top versiert met kerstversiering en de verpleging was heel enthousiast alle kerstklassiekers aan het meezingen. Normaal zou ik daar vast goed om kunnen lachen, maar ik was uitgeput van het vele werken op mijn laatste reserves die week en hoopte eigenlijk op een beetje rust in het ziekenhuis. Door de vermoeidheid kwamen de medicijnen nogal hard aan en heb ik twee dagen geslapen. Daarna kon ik gelukkig weer vol nieuwe energie aan de slag. De camera's blijven interessante beelden van de nest-predators opleveren en de rest van het werk gaat ook goed. Tijdens het veldwerk afgelopen weken nog eens mooie laughing kookaburras en yellow-tailed black-cockatoos tegengekomen, en ik heb ook mijn eerste brown snake gezien. Ze zitten er dus echt.

Dit jaar heb ik voor het eerst cadeautjes mogen ontvangen met kerstmis tijdens de Secret Santa die we met een paar studenten op de uni hebben gedaan. Ik was de gelukkige eigenaar geworden van een drietal mooie tekeningen van Australische vogels. Later die week nog een ander leuk feestje gehad op de uni; namelijk de enige echte Ice cream party! te veel te zoet en te lekker ongezond eten, maar ik kan het jullie zeker aanraden. Dat weekend nog een uitstapje gemaakt naar Depot beach met medestudenten. Het was prachtig strandweer en het was een van de mooiste stranden die ik ooit gezien heb. Mooie blauwe zee, strand direct aan het bos en kangoeroes op het strand. Kortom een echte vakantiedag.

Australische kerst is best grappig aangezien ze met 30 graden gezellig met zijn allen gevulde kalkoen, aardappelpuree en al het andere winters eten koken en dan uit volle borst kerstliedjes meezingen als "walking in a winter wonderland". Met kerst hebben we met alle huisgenoten de mount Majura beklommen, zodat we ons daarna zonder al te veel schuldgevoel op het kerstdiner konden storten. Ze konden mijn kookkunsten gelukkig goed waarderen. Er waren zelfs nog echte kerstcadeautjes onder een prachtige kerstboom. Het cadeau was dat we met zijn allen naar The Hobbit zijn geweest afgelopen zondag. Super leuk natuurlijk. Inmiddels staat de top 2000 natuurlijk ook zo veel mogelijk aan om op de beste manier af te tellen tot het nieuwe jaar!

Nog maar 8 weekjes en dan ben ik weer thuis. De tijd begint dus te dringen om zoveel mogelijk data te verzamelen voor mijn stage, en ik wil natuurlijk ook nog zoveel mogelijk leuke dingen doen in de tijd dat ik in Australië ben. Dat zijn dan ook maar mijn goede voornemens voor 2015.

1. Kees van der Krift:
    29 december 2014
    Ziet er echt leuk uit, Laurie, met veel plezier gelezen
  2. Ineke van rijsbergen:
    31 december 2014
    Hoi Laurie.
    Fijn om weer te lezen hoe het met je gaat!
    Dit wordt voor je een ervaring om nooit te vergeten. Ik las het met veel plezier en trots,want je doet het toch maar!
    Alle goeds voor 2015 en nog veel studieplezier daar!
    We zien elkaar in februari! Dikke knuffel tante Ineke XXX