Top End

16 februari 2015 - Darwin, Australië

Vanuit Darwin vertrokken mijn excursiereizen naar Kakadu NP, Nitmuluk NP en Litchfield NP. In vier dagen tijd heel wat kilometers gemaakt, maar het was zeker de moeite waard want het is hier echt prachtig. Alles was fris groen van kleur en er is hier veel meer aan vogels en andere dieren te zien dan in het Red Centre.

De eerste twee dagen was ik dus in Kakadu NP. Veel aboriginal art gezien wat weer heel verschillend was van hetgeen dat ik in het Red Centre had gezien. Tijdens de boottocht op Yellow Water ging een van mijn wensen van de reis al snel in vervulling toen we de eerste Jacana zagen, een vogel die over het water lijkt te kunnen lopen. Het andere hoogtepunt was het uitzicht vanaf Ubirr rock. Prachtig dat weidse frisgroene landschap. En de salties waren ook indrukwekkend om te zien.

De derde dag in Nitmuluk NP hebben we de Katherine Gorge bezocht. Mooie steile rotswanden langs het water. Het natuurschoon was zeker de zeer lange busrit waard. Helaas hadden we op de terugweg (weer!) pech met de bus waardoor we pas heel laat terug waren in Darwin. In het donker in een gigantische onweersbui voor een kruispunt waarvan de stoplichten kapot waren net buiten Darwin begaf de bus het. Tot de nieuwe bus kwam hebben we dan maar gezellig een dvd-tje gekeken in de bus. De volgende ochtend was het vroeg opstaan wel even wat zwaar, maar de laatste excursie naar Litchfield NP was gelukkig minder ver rijden en het was heerlijk om met het warme weer af te kunnen koelen in het water bij de watervallen.

De afgelopen dagen heb ik weer ontzettend veel indrukken opgedaan, veel nieuwe mensen ontmoet en heel erg mooi weer gehad ondanks het feit dat het hier officieel regenseizoen is. Vandaag vlieg ik naar Cairns om in Port Douglas mijn laatste week in Australië door te brengen.