De eerste week

28 september 2014 - Canberra, Australië

Vandaag ben ik precies een week in Canberra. De jetlag had ik niet lang last van en daardoor kon ik mijn eerste "vrije" week redelijk veel doen. Zo heb ik begin deze week het stadscentrum verkent en een mywaycard (ov-kaart) gehaald, en ik ben Belconnen shopping centre in geweest voor sim-kaart, bankrekening openen en boodschappen natuurlijk (De Aldiprijzen maken een half uur bussen de moeite waard). Woensdag stond ik in een mierennest, dat merkte ik helaas pas toen de eerste mieren in mijn benen beten... en ik dacht dat ik goed oplette. Donderdag had ik mijn eerste afspraak met mijn begeleider op de Australian National University waarna we vrijdag de Botanische tuinen ingegaan zijn met de eerste proefopstelling van de cameraval. We gaan cameravallen gebruiken om hopelijk de predatoren van de Superb Fairy-wren in kaart te kunnen brengen. Volgende week kunnen we zien of het gewerkt heeft! Ook voor het eerst een poging mogen doen om de kleurringen aan de pootjes van de vogels af te lezen, maar dat is nog verdomde moeilijk bij zulke kleine vogeltjes. De Kookaburra die vlak voor ons in de boom kwam zitten gaf ook wel even een mooi momentje. Zal me de komende tijd wel vermaken daar in die tuinen.

Gisteren heb ik bezoek gehad van die nederlanders met hun Hippie Camper. Misschien niet de mooiste wagen ooit, maar hij bracht ons mooi naar de Black Mountain waar we leuk uitzicht hadden over Canberra en omgeving. Inmiddels is de Hippie Camper weer vertrokken en ben ik maar weer verder op zoek naar een nieuwe kamer aangezien dit huis me toch niet zo bevalt (veel te stille bedoeling hier in huis).

Komende week officieel aan de slag op de uni. En ohja.. heb vandaag mijn eerste levende Kangaroos gezien!

1. Marja:
    28 september 2014
    goede start van de week dus,op die mierenbeten na (jakkie)hopelijk heb je er weinig last van.
    ben heel benieuwd naar de cameravallen,
    hier begint de wereld alweer te verkleuren in de herfst tinten,.....suc6 met het zoeken naar andere woonruimte.
    groetjes van oma rijsdijk ,die vind het ook allemaal spannend wat je doet
    een hele fijne nieuwe week meissie xxm
  2. Ineke van rijsbergen:
    28 september 2014
    Hoi Laurie,
    Fijn om te lezen,dat het zo goed gaat,buiten die mieren dan!
    De fotoos zijn schitterend en dat je al een kangeroe hebt gezien,ik word gewoon jaloers! Geniet maar hoor en heel veel suc6 met alles wat je moet doen voor je studie.
    Liefs tante Ineke X