Ik kom eraan!

22 februari 2015 - Hong Kong Int Airport, China

Na een late en rustige vlucht van Darwin naar Carins (20 mensen op de hele vlucht!) heb ik niet veel van Cairns gezien tot ik de volgende morgen wakker werd van een vreemd geluid. En toen ik de gordijnen opendeed; tadaa! een zwerm van honderden flying red foxes (vleerhonden) hing en vloog gezellig rondom het hotel. Toch nog iets meegemaakt in Cairns (behalve het vliegveld) voordat ik doorging naar Port Douglas.

De afgelopen dagen heb ik vanuit Port Douglas het great barrier reef en het regenwoud bezocht. Natuurlijk dat alles met het stralende zonnetje erbij, want waar ik ook ging ik heb de hele vakantie de zon bij me gehad (hopelijk komt ie ook mee naar Nederland). Het snorkelen op het great barrier reef was een heel bijzondere ervaring. Zo groots, zoveel verschillende types/kleuren/vormen koraal en zoveel mooie vissen en zeeschildpadden gezien. De regenwoudexcursie viel me wat tegen, dat was me veel te toeristisch waardoor een groot deel van de beleving van het regenwoud qua rust, geluiden, geuren en beeld zonder mensen minder werd. Ondanks de drukte was het natuurlijk nog wel mooi om te zien, en de onverwachte ontmoeting met koalabeertjes maakte de dag en mijn reis door Australië compleet. Mijn plannen voor de laatste twee dagen werden verstoord door een oorontsteking. Zat al een tijdje te wringen en besloot helaas toch nog vóór mijn terugreis door te zetten. Na een doktersbezoek op advies van de apothekers met een antibioticakuur en prednison stootkuur tot gevolg heb ik nu dan in ieder geval mijn eerste vlucht al zonder al te veel oorpijn overleefd. Nog een paar uurtjes en dan vertrekt mijn vlucht naar Amsterdam. Ik kom eraan!

1. Marja:
    22 februari 2015
    leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad "buiten de oortjes dan "hopelijk heb je er weinig last van met vliegen, nog een goede reis gewenst naar huis en tot gauw meissie
  2. Anja Zee:
    22 februari 2015
    Hallo Laurie,
    Ik heb genoten van je prachtige foto's en je verhalen over Australië. Goede reis terug naar Nederland.
  3. Eline Mulders:
    23 februari 2015